זכאות לפטור ממס הכנסה עקב מחלה קשה
זכאות לפטור ממס הכנסה עקב מחלה קשה

Date

מה זה פטור ממס הכנסה עקב מחלה

רבים מאיתנו משלמים מיסים למדינת ישראל, כתלות בגובה המשכורת שלנו.

למרות שאנחנו נוטים להיות ציניקנים ביחס למיסים, אין מדינה שאינה גובה מס, מכיוון שזה אפיק ההכנסה המרכזי שלה אשר מאפשר לה לנהל את רווחת המדינה, לשמור על ביטחון התושבים, לממן את שירותי הבריאות אשר ניתנים לכולם וכן לאפשר חינוך חינם לכל אוכלוסייה החפצה בכך.

עם זאת,

קיימים מקרים בהם אנשים זכאים לקבל פטור ממס הכנסה בגין ליקויים בריאותיים שונים.

אנחנו כאן כדי לפרט לכם על הפטור ממס הכנסה, למי הוא מגיע וכיצד ניתן לקבלו.

פטור ממס הכנסה

ישנם מקרים ותופעות רבות בגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה.

חלק מן המקרים אינם כוללים אלמנטים בריאותיים והם נגזרים מיחסי בין עובד למעסיק, חלקם קשורים למצב של אדם – למשל היותו סטודנט או חוקר ועוד.

עם זאת,

מרבית המקרים אשר מאפשרים פטור ממס הכנסה קשורים דווקא למצב הבריאותי של האנשים. לאור מצבם זה, הם זכאים לפטורים, מתוך הבנה כי הם מתקשים לכלכל את עצמם באופן דומה לאנשים אשר לא סובלים מהליקויים של אותם האנשים.

זכאות לפטור ממס הכנסה עקב מחלה קשה
מה זה פטור ממס הכנסה עקב מחלה

התנאים לזכאות לפטור ממס הכנסה לאנשים בעלי נכות

כדי להיכנס בכלל לתנאי הפטור של הפחתת המס לאנשים בעלי נכות, יש לעמוד בשלושה קריטריונים מצטברים:

  • הראשון – יש צורך שההכנסה של האדם בעל הנכות תהיה חייבת במס. דרישה זו מתבקשת מכיוון שככל שההכנסה אינה חייבת במס, אין סיבה לתת את הפטור.
  • השני – יש צורך שאחד מחוקי המדינה יגדיר את המוגבלות כשנכות לצמיתות או לחלופין כנכות זמנית למשך 185 ימים לפחות. בין החוקים ניתן למצוא את חוק הנכים (תגמולים ושיקום); חוק נכי רדיפת הנאצים; חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה; חוק הביטוח הלאומי ועוד.
  • השלישי – הנכות שנקבעה לאנשים הללו היא בשיעורים שונים, כתלות במועד קביעת הנכות.

מחלות בגינן מקבלים פטור ממס הכנסה

בין מעל 60 המחלות עבורן מקבלים פטור ממס הכנסה ניתן למצוא:

  • מחלת הסרטן – המחלה, אשר נפוצה אצל נשים וגברים כאחד, היא סיבה מרכזית לקבלת אחוזי נכות. הנכות נקבעת בהתאם לסוג הסרטן, חומרת המחלה והשלב בה נמצאים.
  • סוכרת – קיימים מספר סוגי סכרת, כאשר הבולטים ביניהם הם סוכרת נעורים וסוכרת מסוג 2. כאמור, גם כאן ישנו מצב משתנה של מתן אחוזי נכות, אשר תלוי בנסיבות ובמצב החולה במחלה. עם זאת, מדובר במחלה נפוצה שעשויה להביא אתכם לסף הפטור.
  • התמודדויות נפשיות – בשנים האחרונות החלו להכיר במחלות נפש ככאלו שמקנות אחוז נכות מסוים. זו הדרך של המדינה להכיר בקושי של מתמודדי הנפש ולתת להם הקלה מסוימת בנטל המס.

כאמור, קיימת רשימה ארוכה נוספת של מחלות אשר בגינן אתם יכולים לקבל נכות. מחלות אלו אינן בהכרח נתפסות כחמורות, אך שילוב שלהן עשוי להוביל לפטור ממס הכנסה. בין מחלות אלו: קרוהן, מחלות אוטואימוניות נוספות, פריצת דיסק, כאבי ברכיים ועוד.

לסיכום

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בגין מספר רב של מחלות. אנחנו ממליצים לכם לפנות למומחה שיסייע לכם לקבל את הזכויות אשר מגיעות לכם, כדי שלא תשלמו סתם מיסים שאינכם מחויבים בהם. בהצלחה בתהליך!

 

לאתר הראשי של חברת "בשביל הזכויות"

בדוק עכשיו זכאותך לקבל פטור ממס הכנסה

השירות על בסיס הצלחה בלבד – לא קיבלת, לא שילמת!

More
articles