למי מגיע פטור ממס הכנסה עקב מחלה, תאונה או ליקויים גופניים מולדים
פטור ממס הכנסה איך הוא קשור לנקודות זיכוי

Date

מה זה פטור ממס הכנסה?

כמו שאומרים "צרות באות בצרורות" יש מחלות שמתפתחות בגוף האדם והן מהוות כר פורה להתפתחות מחלה נוספת וכך, כל עוד והמטופל חלש ולא מסוגל לשקם את עצמו מהמחלה, הכר לא מפסיק לפרות ולהזמין מחלות נוספות…

זה לא חייב להיות כך. ממש לא!

אך כדאי שתדעו כי זה אפשרי ולכן לא כדאי לזלזל בטיפולים המוצעים.

המתמודדים עם מחלות שונות שגובה אחוזי הנכות שלהם מסתכם ב-90%, זכאים לקבל פטור ממס הכנסה לנכה. כאן ריכזנו עבורכם את המידע על פטור ממס הכנסה עקב מחלה ומה קורה כאשר מתמודדים עם מספר מחלות. אז בואו נתחיל.

פטור ממס הכנסה איך הוא קשור לנקודות זיכוי
מה זה פטור ממס הכנסה?

למי מגיע פטור ממס הכנסה ומה זה בכלל?

פטור ממס הכנסה מייתר את הצורך לשלם מס הכנסה מידי חודש. הרי כל אזרח ישראלי בעל הכנסה חייבת משלם מס הכנסה מידי חודש באחוזי מהמשכורת שהוא מקבל. הנתונים האישיים של האדם משפיעים על גובה המס שהוא ישלם וכך אדם בעל משפחה ברוכה ישלם מס הכנסה נמוך יותר מחברו הרווק. לצד הסטטוס המשפחתי, ישנן פרמטרים נוספים מזכים.

 

אז למי מגיע פטור ממס הכנסה? כאשר אדם מתמודד עם מחלה המזכה אותו באחוזי נכות גבוהים של 90% שניתנו לתקופה של חצי שנה לפחות, הוא זכאי לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה – מה קורה כשיש מספר מחלות?

ישנן מחלות מוכרות שההתמודדות עימן מזכה את המטופל באחוזי נכות גבוהים יחסית ולכן הן אפילו נכנסו לרשימת המחלות המזכות בקבלת פטור ממס הכנסה, כיוון שקל להוציא עבורן 90% נכות מהמוסד לביטוח לאומי. יחד עם זאת, כאשר אדם מתמודד עם מספר מחלות, הוא יכול לקבל אחוזי נכות נוספים על כל מחלה ולכן גם אם המחלות איתן הוא מתמודד לא מופיעות ברשימת המחלות, שווה לו לבדוק את העניין. אין סיבה לוותר על אישור פטור ממס הכנסה.

למה פטור ממס הכנסה לנכה כל כך ריווחי?

כמו שציינו כאן, כל אחד משלם מס על כל הכנסה חייבת. אדם המשתכר 10,000 ₪ ישלם 530 ₪ בחודש. בחישוב שנתי גובה ההפרשה למס הכנסה יעבור את ה-6,000 ₪ ובהתחשב בעובדה שניתן לתבוע החזר מס הכנסה רטרואקטיבי מרשות המיסים על מס ששולם בתקופת נכות בשש השנים האחרונות, תוכלו לקבל סכום של מעל 60,000 ₪. לא חבל לוותר על זה? בדיוק בשביל זה יש את בשביל הזכויות, לעזור לכם לקבל את מלוא הזכויות שלכם.

איך משיגים אישור פטור ממס הכנסה?

עם אתם מתמודדים עם מספר מחלות תצטרכו לפנות לרשות המיסים בבקשה לקבלת פטור ממס. יחד עם בקשה לזימון לוועדה רפואית. לאחר תקופה תקבלו זימון לוועדה רפואית שתכריע את זכאותכם. מיותר לציין את חשיבות ההתייעצות עם מומחים בכל שלבי התהליך כדי למנוע עוגמת נפש מיותרת.

 

לסיכום

במידה שאתם חושבים שאינכם מגיעים אוטומטית לגובה 90% אשר נדרש בחוק לצורך קבלת פטור ממס הכנסה, תחשבו שוב. ייתכן ששילוב של מספר בעיות רפאיות יביא אתכם לסף זה.

לאתר הראשי של חברת "בשביל הזכויות"

בדוק עכשיו זכאותך לקבל פטור ממס הכנסה

השירות על בסיס הצלחה בלבד – לא קיבלת, לא שילמת!

More
articles