פטור ממס הכנסה עקב מחלה הכוללת נכות
פטור ממס הכנסה עקב מחלה הכוללת נכות

Date

מה זה פטור ממס הכנסה עקב מחלה

במדינת ישראל נטל המס על התושבים הוא גבוה ונעשה באופן פרוגרסיבי. כלומר, ככל שמרוויחים יותר, אחוז המס שצריך לשלם באופן ממוצע נעשה גבוה יותר. זאת, על פי מדרגות מס אשר נקבעו בחוק הישראלי. עם זאת, במידה שאתם חולים במחלות מסוימות, ייתכן שאתם זכאים לפטור ממס שעשוי לסייע לכם מעט בהורדת הסכום אותו אתם נדרשים לשלם. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין קצת יותר על העולם הזה ומה הזכויות שמגיעות לכם.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

כאשר בוחנים את החוק הישראלי אשר מתייחס למיסים (פקודת מס הכנסה), ניתן לראות כי אדם אשר נקבעו לו 90% נכות ומעלה לתקופה העולה על חצי שנה עשוי לקבל פטור ממס הכנסה. אומנם, נדמה כי מרבית הבעיות הרפואיות אינן מגיעות עד לגובה של 90% ולרוב במצב כזה מדובר במצב בריאותי קשה, אך בפועל רבים לא יודעים כי ישנן מספר רב של בעיות רפואיות אשר המזכות באחוזי נכות.

גם בעיות רפואיות "מינוריות" יחסית כמו איבוד שיניים, בעיות גב, סוכרת, ועוד רבות הבעיות המאפשרות לקבל מספר אחוזי נכות. ובכך במידה ויש מספר בעיות רפואיות אפשר לאגד את כולן ביחד כדי להגיע לסף הנכות המזכה בקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה הכוללת נכות
מה זה פטור ממס הכנסה עקב מחלה

בעיות אשר בגינן ניתן לקבל אחוזי נכות

כאמור, ישנן מחלות רבות אשר שילוב שלהן עשוי להביא אתכם לסף המינימלי הנדרש כדי לקבל אחוזי נכות ובהתאם להשיג את הפטור הנחשק ממס. בין מחלות אלו ניתן למצוא רשימה ארוכה, ואנחנו נפרט עבורכם את הדברים המרכזיים מתוכה:

המחלות הבולטות בגינן מקבלים פטור ממס הכנסה

  • מחלת הסרטן לצערנו היא אחת המחלות הנפוצות אשר גובה קורבנות רבים כל שנה. כמובן שיש מגוון רחב של סוגי סרטן ורמות חומרה, אך זו אחת המחלות בגינן מקבלים אחוזי נכות.
  • סוכרת – קיימים מספר סוגי סכרת, כאשר הבולטים ביניהם הם סוכרת נעורים וסוכרת מסוג 2. כאמור, גם כאן ישנו מצב משתנה של מתן אחוזי נכות, אשר תלוי בנסיבות ובמצב החולה במחלה. עם זאת, מדובר במחלה נפוצה שעשויה להביא אתכם לסף הפטור.
  • התמודדויות נפשיות – בשנים האחרונות החלו להכיר במחלות נפש ככאלו שמקנות אחוז נכות מסוים. זו הדרך של המדינה להכיר בקושי של מתמודדי הנפש ולתת להם הקלה מסוימת בנטל המס.
  • השתלות – ישנה רשימה ארוכה של השתלות בגינן ניתן לקבל אחוזי נכות. בניהן: השתלת מח עצם, השתלת לב, השתלת כבד, השתלת כליה, השתלת לבלב, השתלת קרנית העין ועוד.

רשימה נוספת של מחלות נפוצות

קיימות עוד מספר רב של מחלות אשר מזכות באחוזים מסוימים של נכות – קרוהן, השמנת יתר, פרקינסון, בעיות פרקים, כאבי ברכיים, פריצת דיסק, איבוד שיניים, חרשות, אילמות, ניתוח שינוי מין, נכות ועוד.

 

לסיכום

במידה שאתם חושבים שאינכם מגיעים אוטומטית לגובה 90% אשר נדרש בחוק לצורך קבלת פטור ממס הכנסה, תחשבו שוב. ייתכן ששילוב של מספר בעיות רפאיות יביא אתכם לסף זה.

לאתר הראשי של חברת "בשביל הזכויות"

בדוק עכשיו זכאותך לקבל פטור ממס הכנסה

השירות על בסיס הצלחה בלבד – לא קיבלת, לא שילמת!

More
articles