פטור ממס הכנסה עקב מחלה בריאותית
פטור ממס הכנסה עקב מחלה בריאותית

Date

מה זה פטור ממס הכנסה עקב מחלה

אדם העובד לפרנסתו למרות שמצבו הבריאותי מאתגר, יזכה להטבות מס שונות. כאשר מדובר באדם שקיבל אחוזי נכות של 89.1% ומעלה, הוא יקבל פטור ממס הכנסה לנכה. כאן צוות בשביל הזכויות ריכז לכם את המידע שכדאי להכיר בנושא. איך מקבלים אישור פטור ממס הכנסה, למי מגיע פטור ממס הכנסה ועוד. על כל שאלה, אתם מוזמנים לפנות לצוות המומחים. אז בואו נתחיל.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

כל אדם בישראל מחויב לשלם מס על כל הכנסה בגובה המחייב תשלום מס. נתונים אישיים מצטברים וכך, אדם בעל מספר ילדים רב, יקבל נקודות זכות המקנות לו הנחה מתשלום מס הכנסה. כל נתון אישי עשוי להשפיע. כאשר מדובר במצב בריאותי, חשוב למצות את הזכויות הרפואיות כי פעמים רבות העובד זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלה. איך זה עובד, למי מגיע פטור ממס הכנסה? ריכזנו את המידע עבורכם.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה בריאותית
מה זה פטור ממס הכנסה עקב מחלה

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

אם חשבתם שכדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה, צריכים להיראות חריגים בנוף, הרי שמדובר בטעות. כשתראו למי מגיע פטור ממס הכנסה תוכלו להבין איך אבחון של מחלה כלשהיא עשוי להשפיע.

על פי פקודת מס הכנסה, אישור פטור ממס הכנסה יינתן למבקשי פטור שהם בעלי אחוזי נכות של מעל 89.1%, חשוב לציין כי חישוב אחוזי הנכות יכול להיות משוקלל ולא משוקלל ככה שתמיד כדאי להשאיר את החישוב המדויק למומחים בתחום. תקופת הנכות שנקבעה חייבת להיות של חצי שנה לפחות.

גם אם אין לכם אחוזי נכות גבוהים כל כך, חשוב שתפנו למומחים בתחום מימוש זכויות שיבדקו איך ניתן להעלות את אחוזי הנכות שקיבלתם.

איך מקבלים אישור פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה תצטרכו להיות בעלי אחוזי נכות גבוהים בהתאם לדרישות החוק. אם יש לכם אחוזי נכות גבוהים שניתנו לתקופה של חצי שנה, תוכלו להגיש בקשה לקבלת פטור ממס לנכים. באופן מקוון תוכלו למלא טופס בקשה לקבלת פטור ממס ולצרף אליו את המסמכים הנדרשים. הבקשה תיבחן ברשות המיסים ותקבלו תשובה תוך תקופה קצרה.

אם עדיין לא עמדתם בפני וועדה רפואית שתאשר לכם אחוזי נכות לצורכי מס, תצטרכו למלא טופס לזימון לוועדה רפואית. לאחר קבלת הטופס ברשות המיסים, תקבלו זימון לוועדה רפואית. ההמלצה היא להגיע לוועדה כזו רק לאחר התייעצות עם מומחים שיכוונו אתכם מה נכון להגיד ולעשות.

לסיכום

אישור פטור ממס מהווה הקלה משמעותית על בעלי אחוזי נכות גבוהים כפי שסיכמנו כאן. הבעיה היא הדרך להשגת האישור המיוחל. מדובר בדרך בירוקרטית שלא כל אחד מסוגל לעמוד בפניה. מסיבה זו קמו חברות רבות כמו חברת בשביל הזכויות המובילה המסייעות לבעלי זכויות רפואיות למצות את זכויותיהם בין אם מדובר בקבלת אישור פטור ממס הכנסה או אפילו קצבת נכות.

לאתר הראשי של חברת "בשביל הזכויות"

בדוק עכשיו זכאותך לקבל פטור ממס הכנסה

השירות על בסיס הצלחה בלבד – לא קיבלת, לא שילמת!

More
articles